fredag 10 juli 2009

Lördag igen!

Oj vad fort veckorna susar förbi jag hinner liksom inte med. Har inte hunnit nått vettigt denna första semestervecka, usch vad trist att ligga efter i schemat. Skulle ha putsat alla fönster, storstädat, bakat bullar å en massa annat. Vi drar ju till KRETA imorgon så det hade ju definitivt vart skönt om man hunnit storstäda huset innan vi åker, vi får se hur vi ligger till i tidsschemat frammåt kvällen, kanske åker dammsugaren fram. Klockan är nu 08.15 så om exakt 24 timmar lyfter vårt plan mot Grekland/Kreta, ska bli underbart att komma bort en hel vecka. Hoppas bara att lillgrabben inte får alltför ont i öronen när vi flyger, det är nog det som oroar mig mest.. Det är ju trots allt ett lotteri att åka utomlands med så pass små barn. Man vet ju aldrig hur han kommer reagera.
Tittade ut genom fönstret nyss och fick se en okänd bil på vår gård, hmmm...Undra, sa en flundra, om Helen fick napp i Hultan igår. Haha.

Igår var jag hos faster Bitte(the crazy one) på Spa-visning med Partylite. Supermysigt, vi drack vin och åt god mat och så pratade vi en hel del strunt, medans vi satt med fötterna i baljan. Gjorde en usel affär dock, kan ni förstå så dumt. Jag som säljer Oriflame köpte en fotskrubb på Partylite visning, stupid or what?
Jaja, jag gjorde det för att stödja faster och givetvis för att det förmodligen var den absolut skönaste fotskrubb jag nånsin testat. Suverän. =)
I ärlighetens namn så har jag tröttnat lite på Oriflame, jag gillar produkterna och så men jag blir så förbannad på att när man får hem sina varor så nog fasen är det ALLTID något som fattas. Restnoterat har blivit mitt nya hat-ord. Det är så irriterande när man ska lämna ut varorna till kunden och så finns de inte med och då beställde jag iaf 2 veckor innan katalogen stängde. Det är konstigt, kan förstå om det tar slut om man beställer i sista minuten, men Hallå! =)

Neääeheäeä, Nu ska jag äta frulle i lugn pch ro innan Elias vaknar för han bara kastar maten omkring sig. Sen blir det en tur till Horns marknad, jippie juie!

Nu blir det minst en veckas avbrott här på bloggen (vilket inte är ovanligt). Ska bara sola å bada i piña colada, så hoppas jag på att det ska regna utav bara faaaan hela vecka 29, det gör att det känns helt okej att bränna så mkt påengar på en utlandsresa. =()

KALIMÉRA!!!

1 kommentar:

Josse sa...

Ha det så bra på Kreta! Ett tips som ni kanske redan hört, för att inte Elias ska få ont i öronen, låt honom tutta på nappen! Det har funkat med Tuva alla gånger!!
Ha nu en bra semester och tänk inte på oss som är här hemma i regnet!!!