söndag 4 oktober 2009

Gudars skymning...

Hur orkar alla mammor där ute i världen med sina barn?
Okej, det var jag och min man som satte pojkvaskern till världen men hallå! Hur energisk får en 20 månaders grabb vara? Mitt mått är iaf rågat nu.. Han är som en studsboll, virvelvind och daggmask- på samma gång! Bör också tillägga tinnitusframkallande...
Säger bara- GUD ge mig styrka! Men som tur är så sover han ju ibland.

I helgen har det varit ganska lugnt. Igår var vi(jag, P, elias, offa, mommo) och tittade på Veterantraktorplöjning i Låxbo. Elias farfar(affa) körde med sin kära Grålle. Synd att vädret var så vidrigt som det bara kunde bli, vi frös som nakna pingviner på antarktis...typ...
Åkte en tur till Ingatorp och möbelskavanken, rea där nu ju, men vi hittade inte ett smack...
Sen frammåt kvällen så lagade jag och mamma(mommo) middag, black & white. Vilken lördagslyx det blev. Mums.
Idag har vi varit hos gamla mommo och ätit bullar, det är ju faktiskt kanelbullens dag...ehuum!
Nu är Steffe här och tittar på fotboll på Tvn, tydligen giganternas kamp. Steffe hejjar på Chelsea och P på Liverpool, så när de lagen möts är det sammankomst för bröderna Gunnarsson. Då beger jag mig upp till datan... =)

Snart dags för lilleman att sova...bara 2 timmar kvar..försöker få han i säng till kl 19.30-20.00. Kanske anses vara lite sent men det är den tiden som funkar i det här huset.

Har fått en ny favorit, Anna Anka, vet ej om jag ska skratta eller gråta.
citat a´la Anna Anka: Vill jag bli slickad varje morgon så får Paul slicka varje morgon!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är inte ensam om att ha ett energiknippe till barn, DET kan jag lova! :)
Å det är faktiskt så att man inte alltid orkar. Då är man glad att man inte är ensamstående!

Angelica Gunnarsson sa...

så sant som det är skrivet.. =)