lördag 18 september 2010

Inga förbandslådor på Busfabriken?!

Så sant som det är sagt. Igår tog vi en tripp till Busfabriken, för första gången. Det var roligt och motsvarade alla våra förväntningar med ett stort plus MEN olyckan var ju som alltid(!) framme när vi gör ngt kul. Elias skulle minsann åka de stora rutschbanorna själv, första åket åkte vi tillsammans hand i hand. Andra gången skrek han "mamma hålla min hand INTE" så vad hände. Jo jag gav vika, fastän jag kände att det inte skulle gå vägen, och jag släppte hans hand. TJOSAN! Han vurpade rätt rejält och det resulterade i både brännblåsor, blod och ett fult jack invid ögat. Oj vad ont det gjorde i mammahjärtat, vilket dåligt samvete jag fick. Jag ville ju verkligen inte släppa, men i det läget och med den ljudnivån på sitt skrikande barn så gav jag efter.... Usch! Men nu till poängen... Med en blodsprutande unge på armen sprang jag mot entrén och frågade tjejerna där om de hade en förbandslåda...............Nej, men efter 5(!) blödande minutrar så kommer en tjej ut med ett blött papper och en sårtvättservett. Alltså på ett sådant ställe, där ungarna får härja fritt medans mammorna sitter och fikar, så borde det banne mig finnas förbandslådor i vartenda hörn!!!

2 kommentarer:

Miia sa...

FYYY vad dåligt att de inte hade förbandslådor!!! Tycker du ska ringa och säga till dem att skaffa det!!

Jennie sa...

Jäkligt dåligt!! De borde hänga både här o där på ett sådant ställe.