tisdag 21 september 2010

Tillbaka med filmrullarna?!

Ja dagens inlägg handlar om min underbara systemkamera som jag älskar MEN hatar att framkalla korten. Därav sitter jag nu med ca 6000(!) bilder, sorterar vilka som ska raderas, framkallas, vilka som enbart ska brännas över på cd? Shit vad det är tråkigt. Jag hatar verkligen att göra det, vore skönt om någon annan fixade det, samt satte in alla kort i album. Pust och stön, bara att sluta gnälla och göra klart det!

Har ett dilemma med min kära son också, han har någonstans snappat upp att han ska "skjuta alla". Så fort någon gör något dumt, typ imorse när vi kom till dagis och en grävmaskin höll på och gräva upp halva parkeringen. Då säger E "mamma, titta, Gubbe gjort?, Bumma gubbe, jag skjuta han" INTE OKEJ! Men ju mer jag säger ifrån desto högre skriker han. Blir tokig på honom, måtte den här trotsperioden snart vara över.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Precis som sin mamma då=)
Gör inte som man säger=)

Cilla sa...

Vad roligt att du har hittat tillbaka Ankan :) Ser fram emot att läsa om dina "bekännelser"

Krams!