onsdag 11 mars 2009

Hej å hå i det blå!

Ja då har man precis satt sig vid datorn igen. Denna dag har inte bjudit på särskilt mycket. Blev en tur till staden, besök på Arbetsförmedlingen. Väldigt inspirerande med basinformationskurs. Speciellt när det är info för jobbgarantin vilken bara gäller upp till 25 år, vilket jag blir om 3 månader. Så jag har ingen hjälp what so ever av den kursen iaf. Ganska sjukt. Jag är så trött på detta med ams, vill verkligen bara börja jobba nånstans nu. Man blir knäckt av att bara gå å dra om dagarna, det har man ju gjort nu i två år, så det känns som om man kan det nu. Och alla ni roliga där ute som undrar varför jag inte jobbar på gården: Det skulle jag kunna göra men inte ideellt. =) Det är ju inte direkt så att bonnayrket är ett enormt vinstdrivande företag nuförtiden när regeringen beslutar med höjningar av dieselskatter och avgifter hit å dit. Nä, det är tuffa tider som väntar. Så ge mig gärna ett högavlönat jobb för vem vet, kanske får man försörja hela familjen snart!
Vilket pladderinlägg detta blev då. Jag skriver verkligen bara det som ploppar upp i huvet på mig...

Ikväll är det iaf Grey´s Anatomy

66 dagar kvar

Inga kommentarer: