tisdag 7 april 2009

Back on the farm..

113 mil, 3 länder, 30 plattor öl, 30 boxar vin och 20 liter sprit- senare och 15 000 kr fattigare är vi äntligen hemma igen =) Vilken resa det var...
Började inte så bra direkt, när i kom fram till Villa Thalassa i Helsingborg så skulle vi knappa in en portkod för det var ingen på plats. Vi hittade en port som hade en dosa och där började vi knappa in koden men inget hände. Helt dött. Vi gick runt och letade efter fler portar och en timme senare gav vi upp jag började ringa runt till andra vandrarhem och hotell och när jag lagom hade bokat ett rum på scandic så ropar min far: Nu e jag inne! haha.. Den smartaste(!) av oss alla hittade lönndörren som ledde oss vidare till ytterligare en kod-dosa där vi skulle casha ut nyckeln till vår bungalow. Å vilket palats det var..Inte! Inget varmvatten och våningssängar med ribbbotten som är det värsta jag vet. Sov väl i ca 3 timmar sen låg jag vaken mellan kl 01 och 04, då klockan ringde. Upp och städa rummet och slänga i sig en macka med lite drickyoghurt. Mums fillibabba, hatar att äta frukost så tidigt. Men nu var jag ju tvungen.. =)
Så vid 04.55 kopplade vi på kärran och packade in oss i bilen igen för att åka de ca 3 km ner till färjan som tog oss över till Helsingör, därefter bar det av ca 17 mil till Rödby oh där väntade ytterligare en färja som tog oss till Puttgarden. Så vid kvart i 10 måndag den 6/4-09 checkade vi in på Bordershopen/pråmen. Å herregud säger jag bara, det var hur stort som helst. Varken jag eller Patte hade varit där innan. Det var 4 st våningar/däck varav 3 var fullproppade med öl/vin/sprit mm. Vi stannade inte så länge för vi hade ju bestämt oss för att åka till Calles grenz shop i Burg. Så ytterligare en halvmil i bilen senare steg vi in i ett litet skyffe..Det visade sig att priserna i stort sett var desamma som på pråmen så nästa gång vet vi det, då räcker det att åka till pråmen direkt. Visst, vissa saker var billigare men mkt var samma pris eller dyrare så det hade nog inte spelat någon större roll fast nu skulle vi ju ha så väldigt mycket så visst lönade det sig. Ska man bara ha för egenkonsumtion så kan man åka till pråmen... =)
Slutet gott allting gott, nu e vi ju hemma igen. Skönt, man är ff rätt seg i kroppen. Jobbigt att sitta tolv timmer i en bil på en dag. Usch...

Snart kommer Katarina å Adam hit och fikar... Och till kvällen kommer våra bartjejer hit, Alexandra/Cornelia/Sandra/ev Ellen. Ska bli kul...

Hej svejs.

38 dagar kvar

1 kommentar:

Miia sa...

Vet precis hur det känns....den resan tar på krafterna:-)! Hoppas ni är nöjda med era inköp!
Kram